fbpx

בלוג CGS ישראל

4 תרחישים לשימוש במציאות מועשרת (AR) בעולם הרפואה

ar-scan

עולם הטיפול הרפואי עובר מהפכה מואצת בימים אלה בדרך בה מטפלים ומטופלים מתקשרים יחדיו. טכנולוגיות של מציאות מועשרת (AR) ומציאות וירטואלית (VR), תורמות להאצה הטכנולוגית, כשהן מאפשרות להאיץ את הקצב בו לומדים רפואה, מייעלות תהליכי מכירות של מכשור רפואי מורכב וכבד, משפרות תוצאות של טיפולים, ומנגישות את הידע של מומחים עבור הליכים טיפוליים המבוצעים בכל מקום בעולם. המגיפה הגלובלית של 2020 הדגישה את החשיבות של תקשורת מרוחקת, והיוותה קרקע פורייה להוכחות היתכנות של תרחישים רבים, בעיקר בעולם הרפואה.

דאג סטפן, נשיא לימוד ארגוני ב- CGS, חלק במפגש מקוון שנערך לאחרונה 4 תרחישים אפשריים לשימוש בטכנולוגיות מתקדמות המעצימים ומקדמים ספקים של שירותי בריאות.

תרחיש 1: מינוף AR לשיפור שיעורי ההצלחה בחדר הניתוח

התרחיש הראשון לוקח אותנו ישירות לאולם הניתוחים. כאן, מכשיר טאבלט לביש משתמש בטכנולוגיית HoloLens של מיקרוסופט כדי להציג על גבי השדה הויזואלי של המנתח את סריקות המוח של המטופל בתלת מימד. כפי שמוזכר בוידאו, למנתחים הטובים ביותר יש יכולת תפיסה מרחבית, והטכנולוגיה הזו מאפשרת ראיה מרחבית דומה עבור כל מנתח באשר הוא. המנתח מסוגל לסובב את התמונה המתקבלת בעזרת מחוות ידיים, כשהוא מחליק בין סריקות של האזורים השונים, ואז "מניח" את התמונה המורחבת על גבי ראש המטופל כדי להבין את המיקום המדויק.

תרחיש 2: הכשרות מרוחקות על גבי תאום וירטואלי

תוצאה ישירה ממגיפת ה- COVID-19 היא שמעסיקים חיפשו דרכים חדשות להכשיר עובדים, בדרך שתפחית את הצורך בהגעה פיזית למשרדים וכיתות. עם מציאות מועשרת, הכשרות יכולות להתרחש במשרד הפרטי, בחדר מגורים או אפילו בחדר השינה. באמצעות הטכנולוגיה ניתן לייצר היכרות מוקדמת עם ציוד, כך שכאשר נתקלים בו בפעם הראשונה בהכשרה פיסית או בעבודה, ניתן להתמקד בעבודה מעשית. לעיתים קרובות מכשור רפואי עולה אלפי דולר או יותר, ולא ניתן כלל לספק אליו גישה לכל עובד העובר הכשרה.

את ה"תאום דיגיטלי", נכס AR המדמה את היכולות של הציוד האמיתי, ניתן להנגיש לכל אחד שיש לו סמארטפון. במהלך ההדמיה ניתן להוביל את המשתמש באמצעות ממשק אינטראקטיבי דרך תהליך התפעול, ולייצר "זיכרון שריר" שיבוא לידי ביטוי באופן מיידי בעבודה בשטח.

בוידאו ניתן לראות את מכשיר הדיאגנוזה HemoCue כשהוא מוצג עם נתונים אמיתיים שעלולים להופיע על מסך המכונה.

תרחיש 3: מכשור יקר וכבד בכיס שלך

אחד מהמכשולים הגדולים ביותר בדרך למכירה ולהצגה של מכשור רפואי הוא הגודל והעלות של רוב המכשירים. לדוגמא, לא יהיה מעשי להסתובב עם מכונת MRI ממקום למקום. מציאות מועשרת מספקת את ההזדמנות להפעיל מודל מותאם לחדר הגודל, ולהרחיבו לגודל מלא אם הוא מוצג בסביבת הפעולה העתידית שלו. בנוסף, המודל מציג פונקציונאליות מלאה, בשילוב הוראות אינטראקטיביות. הדבר מקצר את מחזור המכירות ומספק למפעילים מידע מוחשי לגבי המכשיר העתידי שלהם ולגבי הערך שיקבלו מההשקעה בו.

מאפיין נוסף של הדגמות שכאלה הוא השילוב עם שירותי ענן המרחיבים את היכולות של ה- הנכס הוירטואלי. TrueFidelity, לדוגמא, משתמשת ב- AI כדי לשפר ניגודיות ולצמצם רעשים בסריקות רדיולוגיות כדי לסייע למטפלים להגיע להחלטות מדויקות ומהירות יותר. ניתן להפעיל את השירות בלחיצה גם על גבי נכסי ה- AR. בכך, היחסים בין מסמכים של סריקות, מכונת ה- MRI, ושירותי הענן, מוצגים באופן ויזואלי ומוחשי, וכן הזמן שהדבר חוסך לצוות הרפואי.

באמצעות ציוד המופעל עם AR, רוכשים מסוגלים לראות כיצד המכונה שתעלה להם מיליונים תעבוד תתאים לסביבת העבודה שלהם, וכיצד רופאים, אחיות וטכנאים, יעבדו לצד המכונה ואיתה. ישנן הזדמנויות רבות ביצירת מדידה וסטטיסטיקה מתוך הנתונים.

תרחיש 4: מציאות מעורבת

התרחיש האחרון הוא אפליקציות למציאות מעורבת, במסגרתו ניתן לצוות טכנולוגיה למציאות מועשרת או וירטואלית עם יכולות נוספות. AR יכול לשמש כדי לייצר תצוגה מקדימה שתהיה זמינה בטלפון של כל אחד, ולאחר מכן להעבירה לחדר VR עם היכולת לאחד אנשים רבים מסביב לעולם בעבודה משותפת, ולתקשר עם משוב מיידי.

לדוגמא, אפליקציית פלבוטומיה המוצגת בוידאו מציעה לימוד עצמי  לשימוש בצמיד למדידת לחץ דם. זו יכולה להיות חוויה ממוקדת עם הוראות פשוטות, או שניתן להעבירה לסביבת VR בה ניתן לעבוד עם מדריך אשר יכול להעריך את הטכניקה. מכשירים וסביבות דיגיטליות יכולים לספפק משוב ויזואלי ומוחשי.  במקרה של סיבוב של וריד, לדוגמא, ניתן לספק  למשתמש משוב ויזואלי, ברטט או בקול.

מדיה חדשה תוכל לספק חוויות מציאותית אף יותר, באמצעותה התלמידים יצטרכו לדבר עם מטופלים, לעבוד עם מחשבים, ולאסוף סטטיסטיקות בעודם מבצעים את הפעולה, כפי שהם יעשו בעולם האמיתי. ניתן יהיה לעקוב ולהעניק ציון לכל פעולה כדי לספק משוב ולהעריך את התוצאות. בסביבות AR ו- VR יכולים גם לשתף פעולה מספר משתמשים, כגון מדריך המציג לתלמידים את התהליך.

כורח הוא האמא של ההמצאה. הזמן והעלויות של יצירת חומרים וחומרה כדי לתמוך בתרחישי AR  רפואיים יורדים במהירות, והאיכות משתפרת. חדשנות זו מספקת ערך ממשי, לא רק לצורך הדגמות, אלא יעילות טובה יותר. הכנסתן של טכנולוגיות עוצמתיות לזרם המרכזי היא רק עניין של זמן.

זהו תהליך פשוט, אך לא קל: כיצד להפוך לארגון ממוקד לקוח ב6 שלבים

לא משנה אם זו חברת B2C או חברת B2B, חברות ממוקדות לקוח הן אלו שמציבות את הרף החדש. חברות אלו יכולות לנוע מארגוני ענק כמו אמזון ואפל שמנהלות צוותי מכירות ושירות לקוחות איכותיים או אפילו הטכנאי סלולר שנמצא בסוף הרחוב בו אנו גרים. האנשים, הם הנכס הקריטי ביותר בשירות לקוחות. כשהארגון משקיע באנשים, חווית הלקוח מובטחת.

תמיכה רב לשונית – 3 יתרונות ושיטות עבודה מומלצות לשיפור חווית לקוח

אנשים טובים, תהליכים מסודרים וכלים מתקדמים הם אבני היסוד לכל מודל מיקור חוץ מוצלח. יחד עם זאת, אפילו בעזרת הטכנולוגיות והכלים הטובים ביותר, אי קיום תהליכי גיוס והכשרה נכונים ישפיעו בצורה ישירה על יכולת הארגון שלכם לספק תמיכה איכותית ועקבית ללקוחות הארגון.
האנשים, הם הנכס הקריטי ביותר בשירות לקוחות. כשהארגון משקיע באנשים, הצלחת צוות התמיכה מובטחת.

3 דרכים לשיפור תפוקת העובדים באמצעות AR

ציאות רבודה (AR) משנה את הדרך בה אנו עובדים. פתרונות מתקדמים כבר מוטמעים בכל רמה בארגון החל משיתוף פעולה בזמן אמת וסיוע של מומחים ברצפת המפעל ועד למצגות תכלית בפני מקבלי ההחלטות בארגון ובההנהלה הבכירה. בשורה התחתונה: על ידי אימוץ טכנולוגיה חדשנית זו, תפוקת העובדים בארגון תעלה באופן משמעותי.

ההשקעות המשתלמות ביותר למיקסום חווית לקוח בשנת 2022

מאז מגיפת הקורונה, 49% מהצרכנים בארה"ב לוקחים בחשבון את שירות הלקוחות כנתון בסיס לפני ביצוע עסקאות עם ארגונים שונים. ואף 30% אחוז מהלקוחות מוכנים לשלם יותר עבור שירות לקוחות מעולה, כאשר גם הצרכנים והארגונים פועלים לקראת בניית השגרה החדשה וכבר ברור כי חווית הלקוח הינו הפרמטר שיכול לבנות או להרוס מותגים האנשים, הם הנכס הקריטי ביותר בשירות לקוחות. כשהארגון משקיע באנשים, הצלחת צוות התמיכה מובטחת.

השאירו פרטים לקבלת עדכון על ההדגמה הקרובה

דוח חדש של CGS:

מגמות 2022 במיקור חוץ ותמיכה בלקוחות: מתן מענה בעולם מורכב מתמיד