fbpx

בלוג CGS ישראל

שלוש דרכים להגברת זרימת שרשרת האספקה עם PLM ו – ERP

PLM_407373391

אנחנו חיים בתרבות שפועלת לפי דרישה. הצרכנים רוצים לקבל מוצרי הלבשה והנעלה על סף ביתם בהינף עין. ואם זה לא מספיק, הם גם רוצים שזה יהיה באיכות טובה ובמחיר הטוב ביותר. בעידן של "אני רוצה את זה אתמול", להישאר על חוד החנית של תעשיית האופנה הוא אתגר קשוח. אם כך, איך מותגי אופנה וקמעונאים מצליחים לשמור על ביקוש קבוע בקרב הלקוחות בכל הקטגוריות האלו?

התשובה טמונה ביעילות שרשרת האספקה שלכם. חברות זקוקות לשרשרת אספקה זריזה כדי שיוכלו לייעל את תהליך הפיתוח של המוצר בעלויות נמוכות יותר ולצמצם את זמן היציאה לשוק. עבור חברות רבות, זה מתחיל בשילוב של מערכת PLM  (מערכת לניהול חיי מוצר שיכולה לשלב נתונים, תהליכים, מערכות עסקיות ואפילו אנשים בארגון, לאורך כל מחזור החיים של המוצר) עם מערכות מפתח אחרות בשרשרת האספקה, כמו ERP (תוכנה לניהול משולב של תהליכים עסקיים בזמן אמת). טכנולוגיה מיושנת ומערכות מנותקות התלויות בתהליכים ידניים מגבילים את יכולתו של המותג להגיב למגמות האחרונות. בואו נסתכל על שלוש הדרכים העיקריות לשילוב PLM ו-ERP  על מנת להגביר את זרימת שרשרת האספקה.

1.שתפו פעולה בזמן אמת

שילוב בין PLM  ו-ERP  יוצר רמה גבוהה של יעילות שיכולה להרחיב את מחזור חיי המוצר לשלב שלאחר ה"לידה". אחד היתרונות הגדולים של השילוב בין השניים הוא העובדה שהוא אוסף את הנתונים של שרשרת האספקה בפלטפורמה אחת ונותן גרסה אחת של האמת. מחלקות רבות יכולות לשתף נתונים בזמן אמת ולהגדיל את שיתוף הפעולה, את היעילות התפעולית ואת התכנון.

פתרון משולב מאפשר לצוותי השיווק, הכספים והתפעול לראות את פיתוח המוצר בשלב מוקדם. מנהלים יכולים להבטיח שלכל קולקציה יהיה מספר מדויק של סגנונות וכי הם יימכרו במחיר הנקוב. הם יכולים גם לוודא שהדגימה הושלמה במסגרת התקציב שהוקצב. יומנים פרואקטיביים יכולים להודיע למנהלים כאשר אין עמידה בזמנים וכאשר מועדי אספקה סופיים אינם מושגים.

מערכת PLM יכולה לעבוד יחד עם ERP כדי לסייע למנהיגים לבצע החלטות חכמות יותר, יעילות יותר וחסכוניות הרבה יותר. במקום להזין מחדש מידע כדי להעביר נתונים מאחד לשני, הכל נאסף במקום אחד ומוכן לשימוש. חברות ללא פתרון משולב נאלצות לבצע צעד נוסף כדי להבטיח שהנתונים שלהם יהיו מדויקים. טעויות הן בעיה שכיחה, שאינה קשורה רק לגורם האנושי בתהליכים ידניים, אלא גם לאתגרים טכניים. לדוגמה, ה-BOM  (שטר החומרים) ב-PLM עשוי להיות לא תואם ל-ERP  והיררכיית המוצרים יכולה להיות שונה בשתי המערכות. אם עליכם להפחית את מספר תכונות המוצר עקב מגבלות המערכת, ייתכן שהדבר ישפיע על הדיווח שלכם ועל היכולת שלכם להוציא מידע מדויק מהמערכת. לכל זה יש השפעה שלילית על המהירות ועל זמן היציאה לשוק. על ידי בחירת פתרון משולב, כמו BlueCherry PLM ו-BlueCherry ERP, חברות חוסכות זמן בכך שאינן צריכות לדאוג לשתי מערכות נפרדות.

2.הסתכלו על התמונה הגדולה

אחד היתרונות העיקריים של שילוב בין PLM ל-ERP  הוא היכולת לעזור לחברות לעבוד בצורה חכמה יותר, למנוע טעויות יקרות ולתכנן בצורה יעילה יותר פרויקטים עתידיים. דוד ראיין מספר שבמהלך הסקירה, משתמשים פיננסיים צועדים קדימה ואחורה בין הסגנון שנמצא כעת בפיתוח (ב-PLM), לבין סגנונות דומים שיוצרו בעונות הקודמות (ב-ERP). מבט על עלויות היסטוריות ב-ERP  עשוי להדליק נורות אדומות ולגרום להם לשאול שאלות על עיצוב שנראה בכיוון הלא נכון. מערכת משולבת עושה השוואה זו בצורה הרבה יותר פשוטה.  שילוב של שתי המערכות יכול לא רק למנוע טעויות גדולות בתהליך, אלא גם לתת למותגי האפנה ולקמעונאים את היכולת לסקור את התוצאות בצורה הרבה יותר יעילה. שילוב בין שתי המערכות מספק את הטכנולוגיה הדרושה כדי להסתכל על התמונה הגדולה ולהעריך את התהליך כולו, מהרעיון ועד לשלב שאחרי הייצור.

3.חשבו חכם

אתם יכולים לרכוש את כל הטכנולוגיה העדכנית ביותר הקיימת בשוק, אבל אם אתם לא מתחייבים לאינטגרציה נבונה, לא תוכלו להשיג זריזות. מה שתקבלו הוא שרשרת אספקה איטית שרק נראית מודרנית ומפוארת, אבל היא לא טובה יותר מהמצב שבו התחלתם. חשיבה חכמה היא מה שיעשה את ההבדל בין הצלחה לבין כישלון גדול.

בעקבות עבודה עם לקוחות רבים על פני 30 שנה בהיסטוריה שלנו ב-CGS, מיפינו שלושה שלבים עיקריים שיבטיחו לכם אינטגרציה ותכנון נבונים לשילוב בין ERP  ל-PLM:

ראשית, שמרו על פשטות ואל תיקחו יותר מדי בבת אחת. בעת יישום השילוב בין שתי המערכות, עבדו עם הצוותים שלכם כדי לזהות אילו פיצ'רים הם בבחינת חובה ואילו פיצ'רים יהיה רק נחמד אם יהיו לכם, ואז ליצור רשימת עדיפויות סביב זה. עבודה בשלבים ובניית תכנית לפרויקט תתן לצוות שלכם זמן לשלב שינויים כדי להעריך את שאר הצרכים לאחר שהם יתמקמו. התכנית המקורית שלכם יכולה לכלול את הפיצ'רים ש"נחמד שיהיו לכם" במועד מאוחר יותר. עם זאת, אתם והצוות שלכם עשויים ללמוד כי אלה כבר לא נחוצים. לדוגמה, משתמשים עשויים לבקש את היכולת לייצא נתוני PLM  לאקסל רק כדי לגלות מאוחר יותר שהמערכת החדשה עושה הכל באופן אוטומטי.

שנית, המשתמשים יחוו עקומת למידה ועד שהם יגיעו למהירות הנדרשת, לצוות שלכם יהיה יותר זמן לתכנון וניתוח ומספר המשימות הידניות יקטן. ייקח לכם זמן להבין כיצד לנצל את הזמן בצורה הטובה ביותר, לכן היתרונות צריכים להימדד על עקומת הלמידה.

שלישית, ודאו כי הנתונים נקיים. הקדישו קצת זמן והיפטרו ממידע מיותר וקבצים כפולים. אתם ממש לא רוצים לעשות בלגן במערכת המשולבת החדשה.

שילוב בין מערכות PLM  ל-ERP  מסייע בהמרת שרשראות האספקה לתוך מכונות משומנות היטב ואוטומטיות. בכלכלת הטורבו של ימינו, קמעונאים ומותגי אפנה אינם יכולים להרשות לעצמם להאט. השילוב בין שתי המערכות יציב אתכם צעד אחד קדימה לפני המתחרים ויגרום להיות מסונכרנים עם הלוחות שלכם. עם כמה צעדים פשוטים, תכנון חכם וסבלנות אתם תראו את היתרונות רק הולכים וגדלים עם הזמן ועל הדרך תוכלו גם לשמור על הדרישות של התעשייה

זהו תהליך פשוט, אך לא קל: כיצד להפוך לארגון ממוקד לקוח ב6 שלבים

לא משנה אם זו חברת B2C או חברת B2B, חברות ממוקדות לקוח הן אלו שמציבות את הרף החדש. חברות אלו יכולות לנוע מארגוני ענק כמו אמזון ואפל שמנהלות צוותי מכירות ושירות לקוחות איכותיים או אפילו הטכנאי סלולר שנמצא בסוף הרחוב בו אנו גרים. האנשים, הם הנכס הקריטי ביותר בשירות לקוחות. כשהארגון משקיע באנשים, חווית הלקוח מובטחת.

תמיכה רב לשונית – 3 יתרונות ושיטות עבודה מומלצות לשיפור חווית לקוח

אנשים טובים, תהליכים מסודרים וכלים מתקדמים הם אבני היסוד לכל מודל מיקור חוץ מוצלח. יחד עם זאת, אפילו בעזרת הטכנולוגיות והכלים הטובים ביותר, אי קיום תהליכי גיוס והכשרה נכונים ישפיעו בצורה ישירה על יכולת הארגון שלכם לספק תמיכה איכותית ועקבית ללקוחות הארגון.
האנשים, הם הנכס הקריטי ביותר בשירות לקוחות. כשהארגון משקיע באנשים, הצלחת צוות התמיכה מובטחת.

3 דרכים לשיפור תפוקת העובדים באמצעות AR

ציאות רבודה (AR) משנה את הדרך בה אנו עובדים. פתרונות מתקדמים כבר מוטמעים בכל רמה בארגון החל משיתוף פעולה בזמן אמת וסיוע של מומחים ברצפת המפעל ועד למצגות תכלית בפני מקבלי ההחלטות בארגון ובההנהלה הבכירה. בשורה התחתונה: על ידי אימוץ טכנולוגיה חדשנית זו, תפוקת העובדים בארגון תעלה באופן משמעותי.

ההשקעות המשתלמות ביותר למיקסום חווית לקוח בשנת 2022

מאז מגיפת הקורונה, 49% מהצרכנים בארה"ב לוקחים בחשבון את שירות הלקוחות כנתון בסיס לפני ביצוע עסקאות עם ארגונים שונים. ואף 30% אחוז מהלקוחות מוכנים לשלם יותר עבור שירות לקוחות מעולה, כאשר גם הצרכנים והארגונים פועלים לקראת בניית השגרה החדשה וכבר ברור כי חווית הלקוח הינו הפרמטר שיכול לבנות או להרוס מותגים האנשים, הם הנכס הקריטי ביותר בשירות לקוחות. כשהארגון משקיע באנשים, הצלחת צוות התמיכה מובטחת.

השאירו פרטים לקבלת עדכון על ההדגמה הקרובה

דוח חדש של CGS:

מגמות 2022 במיקור חוץ ותמיכה בלקוחות: מתן מענה בעולם מורכב מתמיד