fbpx

בלוג CGS ישראל

למה אתם חייבים שירותי מיקור חוץ

shutterstock_235020751

 

מיקור חוץ הוא תהליך שבו חברה מעבירה פונקציה מסוימת שלה לניהולו של ספק חיצוני, מתוך אילוץ עסקי או על מנת להפיק מהמהלך תועלות כמו הפחתת עלויות, הפקת מוצרים באיכות גבוהה או השגת חדשנות בשירות. כאשר שירותי מיקור חוץ יוצאים מחוץ לגבולות המדינה ומתנהלים על ידי חברות במדינות אחרות, תהליך ה-Outsourcing מקבל את הכינוי Offshoring ולפעולה מתווסף יתרון של חדירה לשווקים חדשים בהוצאות מופחתות ותוך חסכון בתשתיות הקמה.

תהליך מיקור החוץ משפיע ישירות על שורת הרווח של חברות והפך בשנים האחרונות לכלי אסטרטגי של ממש. אז מה יוצא לכם משירותי מיקור חוץ ואיך תעשו את זה נכון כדי למקסם את היתרונות ולמזער את החסרונות?

שירותי מיקור חוץ – הטוב שבכל העולמות

מיקור חוץ, אם מנוהל בצורה נכונה, תפקידו הוא קודם כל לחסוך לכם עלויות תפעוליות ועלויות של כוח עבודה. זוהי הסיבה העיקרית שמנחה חברות לעשות שימוש בשירותי מיקור חוץ והיא זו שאמורה להשפיע בצורה המשמעותית ביותר על הרווחים שלכם. בנוסף, יש לשירותי מיקור חוץ יתרונות נוספים – למשל, מיקור חוץ מאפשר לכם כחברה לשמור על פוקוס ולהמשיך להשקיע מאמצים ומשאבים בשירותי הליבה שלכם, בנוסף להתרחבות לשירותים נוספים אותם אתם מנהלים במודל של מיקור חוץ. בצורה כזו, אתם "רוקדים על שתי החתונות" במובן הטוב של המילה.

שימוש נכון יותר במשאבים

יתרון נוסף של שירותי מיקור חוץ לעסקים הוא העובדה שהשירות מאפשר לכם לשמר משאבים פנים ארגוניים ולהפנות אותם בצורה נבונה יותר פנימה. הצד השני של המטבע הוא האפשרות לעשות שימוש בכוח אדם חיצוני איכותי שאינו זמין בתוך הארגון, בין אם לצורך פרויקט אד-הוק ובין אם לצורך פרויקט מתמשך, אך כזה שאין צורך לגייס עבורו כוח אדם קבוע. השירות מאפשר לארגון גמישות רבה יותר, מה שיכול להיות רלוונטי במיוחד עבור חברות הייטק, שבשנים האחרונות נוטות לעבוד במודלים אג'יליים ורזים יותר ופעמים רבות מוצאות מענה מתאים בשירותי מיקור חוץ. מודל כזה מאפשר לחברות רבות להיעזר באנשי מקצוע מיומנים לפרוייקטים חד פעמיים או קצרים מבלי להידרש לעלויות גיוס.

פריצת מחסומי טכנולוגיה וזמן

מעבר לשימוש נכון יותר בכוח אדם ובמשאבים פנים ארגוניים, מיקור חוץ פותח בפניכם גם מגוון רחב של טכנולוגיות ותשתיות שהופכות זמינות עבורכם רק מעצם האפשרות להרחיב יחסית בקלות את פעילותכם ולהשתמש במתקנים, בציוד, בתשתיות ובטכנולוגיה שלא בהכרח היו עומדים לרשותכם במידה והייתם נדרשים לרכוש אותם. מיקור חוץ מייתר את הצורך לרכוש ציוד יקר אך מאפשר לכם להנות ממנו, מעמיד לרשותכם עובדים ללא הצורך לספק להם מעטפת תשתיתית ומאפשר לכם לפעול באזורי זמן חדשים שירחיבו את הזמינות שלכם וישפרו את היעילות והתפוקות שלכם.

מה הופך תהליך Outsourcing למוצלח?

אם כך, לתהליך מיקור חוץ יש לא מעט יתרונות עבורכם – גישה לכוח אדם איכותי, אפשרות להפניית משאבים נכונה יותר, התייעלות, חסכון, פיזור סיכונים ועוד. אך על מנת שהתהליך יהיה מוצלח, יש לזכור שמדובר במהלך אסטרטגי וככזה, עליו להיות מתוכנן ומחושב. הנה מספר טיפים שיגרמו למיקור החוץ שלכם לעבוד:

  • הגדירו מראש מטרות ויעדים – מה ייחשב להצלחה של התהליך, מהם לוחות הזמנים וכו'. מיקור חוץ הוא פרויקט לכל דבר ויש להתייחס אליו בהתאם.
  • תקשרו את המטרות ואת היתרונות למקבלי ההחלטות. התמקדו בשורות התחתונות, ברווחים ובהתייעלות.
  • עשו מחקר שוק ובחרו היטב את חברת מיקור החוץ איתה תעבדו. מדובר במערכת יחסים לטווח הארוך.
  • שמרו על קשר רציף ועל תקשורת פתוחה עם חברת מיקור החוץ. באופן כללי, כדאי ורצוי להסתכל על מערכת היחסים עם חברת מיקור החוץ כעל כשותפות לדרך.

תמיכה רב לשונית – 3 יתרונות ושיטות עבודה מומלצות לשיפור חווית לקוח

אנשים טובים, תהליכים מסודרים וכלים מתקדמים הם אבני היסוד לכל מודל מיקור חוץ מוצלח. יחד עם זאת, אפילו בעזרת הטכנולוגיות והכלים הטובים ביותר, אי קיום תהליכי גיוס והכשרה נכונים ישפיעו בצורה ישירה על יכולת הארגון שלכם לספק תמיכה איכותית ועקבית ללקוחות הארגון.
האנשים, הם הנכס הקריטי ביותר בשירות לקוחות. כשהארגון משקיע באנשים, הצלחת צוות התמיכה מובטחת.

3 דרכים לשיפור תפוקת העובדים באמצעות AR

ציאות רבודה (AR) משנה את הדרך בה אנו עובדים. פתרונות מתקדמים כבר מוטמעים בכל רמה בארגון החל משיתוף פעולה בזמן אמת וסיוע של מומחים ברצפת המפעל ועד למצגות תכלית בפני מקבלי ההחלטות בארגון ובההנהלה הבכירה. בשורה התחתונה: על ידי אימוץ טכנולוגיה חדשנית זו, תפוקת העובדים בארגון תעלה באופן משמעותי.

ההשקעות המשתלמות ביותר למיקסום חווית לקוח בשנת 2022

מאז מגיפת הקורונה, 49% מהצרכנים בארה"ב לוקחים בחשבון את שירות הלקוחות כנתון בסיס לפני ביצוע עסקאות עם ארגונים שונים. ואף 30% אחוז מהלקוחות מוכנים לשלם יותר עבור שירות לקוחות מעולה, כאשר גם הצרכנים והארגונים פועלים לקראת בניית השגרה החדשה וכבר ברור כי חווית הלקוח הינו הפרמטר שיכול לבנות או להרוס מותגים האנשים, הם הנכס הקריטי ביותר בשירות לקוחות. כשהארגון משקיע באנשים, הצלחת צוות התמיכה מובטחת.

שלושה חוקי יסוד למוקד שירות מצטיין

אנשים טובים, תהליכים מסודרים וכלים מתקדמים הם אבני היסוד לכל מודל מיקור חוץ מוצלח. יחד עם זאת, אפילו בעזרת הטכנולוגיות והכלים הטובים ביותר, אי קיום תהליכי גיוס והכשרה נכונים ישפיעו בצורה ישירה על יכולת הארגון שלכם לספק תמיכה איכותית ועקבית ללקוחות הארגון.
האנשים, הם הנכס הקריטי ביותר בשירות לקוחות. כשהארגון משקיע באנשים, הצלחת צוות התמיכה מובטחת.

השאירו פרטים לקבלת עדכון על ההדגמה הקרובה

דוח חדש של CGS:

מגמות 2022 במיקור חוץ ותמיכה בלקוחות: מתן מענה בעולם מורכב מתמיד