האצת המוצרים על-ידי שימוש במערכות PLM (ניהול מחזור חיי מוצר)

 

PLM

בחודש יוני 2017 מגזין "Apparel" פרסם את הסקר השנתי  ה-12 המשותף לו ולחברת "גרטנר". הסקר בודק את ניהול מחזור חיי המוצר (PLM) של תעשיית הביגוד. לפי התוצאות, התעשייה מאמצת טכנולוגיות דיגיטליות כדי לשלב מספר היבטים עסקיים. עם זאת, יש עדיין צורך לשלב הרבה יותר מידע על המוצר. פירוש הדבר, שהמידע אינו משותף בזמן אמת בין צוותים המשתפים פעולה באופן פנימי בחברה.

רק כאשר השקעות ב-PLM דיגיטלי יתאימו להשקעות במערכות דיגיטליות אחרות בשרשרת האספקה ובסביבות הפונות ללקוחות או לצרכנים, חברות הביגוד יוכלו ליצור רגעים עסקיים דיגיטליים המעסיקים את לקוחותיהם באופן מלא ומאפשרים להם להגדיל את ההכנסות בקצב בריא בסביבה הכלכלית והגלובלית.

לחברות הלבשה יש הזדמנות אמתית להשתמש באסטרטגיית PLM כדי ליצור רגעים עסקיים דיגיטליים, או כמו שקוראים להם בגרטנר: "זמן בו אנשים, עסקים ואינטרנט גורמים לדברים לעבוד יחד כדי לפתור בעיה, לענות על צורך או ליצור ערך".

מחקר נוסף של גרטנר על הדאגות העיקריות של מנכ"לים ומנהיגים עסקיים, מראה שאחת משלוש הדאגות הבולטות שלהם קשורה בהשקעות  IT. רוב חברות ההלבשה מעוניינות להגדיל את השימוש שלהן במערכות PLM הקיימות, או מעוניינות להשיק את האסטרטגיות האלה.

נתונים, מחקרים ודו"חות ממשתמשים מצביעים על כך ש-PLM תורם לשורה התחתונה של החברה, גם אם הנתונים אינם לגמרי מדויקים בשלב זה. תוצאות הסקר של גרטנר, משנה לשנה, מראות שהערך המוסף העקבי ביותר מ-PLM, נמצא בתהליך תקין. עם זאת, ישנם מספר יתרונות נוספים לחברות עם ניסיון במערכות PLM ששווה להכיר אותם:

1. שיפור הזמן המושקע בשיווק, באמצעות פיתוח מוצר יעיל ומשופר

היתרון העיקרי של שילוב ERP ו-PLM  הוא שמידע על מוצרים יחולק בזמן אמת ויביא לגרסה אחת של האמת בכל רחבי החברה ובקרב ספקים חיצוניים. התוצאה היא צמצום עיכובים וטעויות ויישום השינויים בצורה חלקה.

עם הזמן, השימוש המוגבר במערכות PLM יתרחב ויכלול את השלבים המושגים על ידי עבודה עם תוסף AI (אינטגרציה).  צוות העיצוב הקיים עשוי להיות איטי יותר בשלבי האימוץ של השינויים הטכנולוגיים, בעוד הצעירים שמסיימים את הלימודים שלהם היום, כבר מנוסים בעבודה עם מחשבים בתהליך היצירה. לאחר הטמעת מערכות PLM כל המחלקות יהיו מודעות לכל בעיה עיצובית כבר בשלבים המוקדמים של התהליך. זה יביא לשיתוף פעולה טוב יותר בין מחלקות העיצוב, פיתוח המוצר והמיקור. בנוסף, חברות יוכלו לשפר את איכות התכנון וכולם יוכלו לשאוף לעמוד ביעדים מתחילת התהליך.

מערכות PLM כוללות מנהל נכסים דיגיטליים המאפשר למנהלים להוריד תמונות ולסדר אותן בזמן שהן בתהליך הפיתוח. במספר קליקים פשוטים, כל אחד יכול להציג במהירות את כל השורה וניתן לשלוח לצוותים פנימיים וחיצוניים משוב או בקשות לשינויים בקלות רבה. מנהל הנכס הדיגיטלי הוא גם נייד המאפשר למנהלים להעלות תמונות מוצר, לסווג ולתייג את הפריטים. בעלי העניין יוכלו לגשת לנתוני PLM  מכל מקום ולצמצם את השינויים האפשריים בזמן שהמידע עובר בין גורמים חשובים.

2. הגדלת הרווחיות באמצעות תכנון קו מוצרים

היתרון העיקרי של ניהול קו המוצרים, המאפשר לשתף את התכנית עוד לפני תחילת הפיתוח, הוא התחזית המדויקת של רווחיות הקו, שיכולה לייעל את הפרודוקטיביות ולשפר את הרווחיות שלה. בתכנון קו המוצרים, המנהלים צופים את המגמות ואת הביקוש על ידי בחינת השנה הקודמת אל מול העיצובים הנוכחיים במערכת PLM. השינויים מתבצעים תוך שמירה על תצוגה משותפת אחת של נתונים עבור הארגון כולו. כולם נשארים על אותו דף ועובדים עם חזון אחיד של קו המוצרים. מערכת ERP  תייצר נתונים המסייעים למנהלים להחליט כמה פריטים ליצור עבור כל קטגוריה (חולצות, שמלות וכו') כדי לענות על הביקוש ולענות על מטרות המכירות.

הנתונים וניתוח טרום הפקה, כמו גם הרווחים שנקבעו במהלך תכנון הקו, מאפשרים לקמעונאים להתקדם לקראת מחיר סיטונאי מסוים ושומרים על המעצבים בהתאם למטרות אלו. תכנון קו המוצרים מסייע לחברות לקבוע את כמות הסחורה שיש לשלוח למיקומים שונים ולחנויות שונות, דבר המסייע להפחית מהמלאי העודף בחלק מהמקומות ולמלא חוסרים במקומות אחרים.

 3. חשיפה כוללת של עלויות, תאימות ומשלוחים עם ניהול הספק

שיתוף פעולה הוא יתרון מרכזי בחשיפה משותפת בכל שרשרת האספקה. מערכות PLM  משלבות שאלות ותשובות וחבילות טכנולוגיה בזמן אמת, מה שהופך את ניהול לוחות הזמנים של הייצור יחד עם שותפים לקל יותר. זה מאיץ את תהליך הייצור ומסייע לביטחון בזמן המשלוח.

באמצעות מערכת PLM שותפים יכולים להגיש הצעות מחיר, לעדכן לוחות זמנים לייצור, לנהל הזמנות רכש ולספק פרטי משלוח. הצגת הפרטים בזמן אמת מאפשרת לחברות לנהל כל עיכוב או סוגיה שמתעוררת, במהירות האפשרית ובזמן אמת.

ספקים יכולים לשלוח עדכוני סטטוס באמצעות PLM אוERP  על פריטים כמו הערכת מדגם, משוב על צבעים ובדים או כאשר דגימות נשלחות ומתקבלות. כל הספקים ידעו למה לצפות ומתי לצפות.  PLM גם מאפשר לחברות לבקש הצעות מחיר ממגוון ספקים ולאחר מכן לבסס את החלטות הרכש על התקציב, מה שהופך את ניהול התקציבים והרווחיים לקל יותר.

תאימות ל-CPSIA  נתמכת גם בכלי שיתוף פעולה של PLM. ספקים ויצרנים יכולים להעלות את כל תוצאות הבדיקה הנדרשות על בסיס המוצר ש

הם מייצרים, אשר בדרך כלל קריטי עבור מוצרים כמו לבוש ילדים.

כאשר משתמשים במערכות PLM  משולבות בכל מגוון התהליכים העסקיים הדרושים כדי להביא מוצרים לשוק, קמעונאים יכולים לצפות ליעילות רבה יותר, לרווחים טובים יותר ולזמן אספקה קצר יותר. על פי סקר גרטנר ו-"Apparel", 21% מהחברות שנסקרו השיגו אספקה מהירה יותר לשוק עם PLM  ו-39% מהנשאלים אמרו שהם מקווים להשיג זמן אספקה קצר יותר. בסביבת האפנה המהירה של ימינו, יתרון זה הוא משמעותי במיוחד.